[#notogramy] Hisashi Hayashi, Level 10. Pikselowa kooperacja [Muduko]

 [#notogramy] Hisashi Hayashi, Level 10. Pikselowa kooperacja [Muduko]

Gry kojarzą się przede wszystkim z zabawą i rywalizacją. To właśnie ona sprawia nas ekscytuje. Ale nie zawsze jest konieczna. Warto czasem zdecydować się na rozgrywkę kooperacyjną, taką która uczy współpracy przy narzuceniu pewnych ograniczeń. Ten typ gier sprawdza się też w czasie sesji z dzieciakami, które kiepsko znoszą porażki. Żeby złapały bakcyla, warto wtedy zaproponować im wspólną grę przeciwko grze. I tu świetną propozycją okazuje się Level 10. Pikselowa kooperacja.

Pierwszym, co zwraca uwagę, to fioletowe pudełko stylizowane na gameboy'a (uroczym dodatkiem są wypukłości imitujące klawisze) oraz pikselowa grafika przypominająca scenkę z prostych gierek z lat 90. Ta stylizacja jest przemyślana i celowa, bo założeniem tej gry karcianej jest właśnie naśladowanie podróży przez poziomy gry elektronicznej.

[#notogramy] Hisashi Hayashi, Level 10. Pikselowa kooperacja [Muduko]

[#notogramy] Hisashi Hayashi, Level 10. Pikselowa kooperacja [Muduko]

Gra przeznaczona jest dla 1-5 graczy i jest równie atrakcyjna w każdym wariancie - zarówno solo, jak i przy dwóch i więcej graczach. To duża zaleta, jeśli nie zawsze macie możliwość zebrać odpowiednią liczbę partnerów do gry. Jej poziom trudności sprawia, że z powodzeniem mogą dołączyć już dzieciaki w wieku wczesnoszkolnym, a ponieważ chodzi o kooperację, to mocno mieszany wiekowo skład graczy nie jest żadną przeszkodą. To prawdziwie familijna gra, a do tego w kompaktowym wydaniu. Choć do przeprowadzenia rozgrywki potrzebne jest trochę miejsca, to niewielkie pudełko pozwala zabrać tę karciankę w każdą podróż.

W pudełku znajdziecie 53 karty - 40 kart poziomów, ponumerowanych od 1 do 8 i podzielonych na 5 różnych światów (las, bagno, pustynia, wulkan i niebo), 10 kart resetu (po 2 na świat) i 3 karty pauzy. Przygotowanie gry zajmuje dosłownie chwilę, tak samo jak zapoznanie z zasadami, które wyłożone są klarownie i choć nie są przesadnie skomplikowane, pozwalają na rozegranie całkiem interesującej partii. Sama rozgrywka zajmuje około 20 minut (choć czasem przegrana może nastąpić znacznie wcześniej).

[#notogramy] Hisashi Hayashi, Level 10. Pikselowa kooperacja [Muduko]

[#notogramy] Hisashi Hayashi, Level 10. Pikselowa kooperacja [Muduko]

Ideą gry jest odtworzenie drogi bohatera gry - Izzy'ego - przez kolejne poziomy kolejnych światów tak, by w każdym rzędzie udało się wyłożyć wszystkie karty poziomów. Gracze muszą ze sobą współpracować, choć w ściśle wyznaczonych ramach, by doprowadzić grę do szczęśliwego finału. Współpraca wymaga nieco słownej ekwilibrystyki i umiejętności przewidywania na więcej niż jeden ruch do przodu. Zapewnia też masę zabawy i śmiechu, a dla pobudzenia wyobraźni można na koniec spróbować ułożyć opowieść o przygodach Izzy'ego.

Dawno tak dobrze nie bawiliśmy się przy tak prostej z założenia grze kooperatywnej. Zachwyca nie tylko szatą graficzną w klimacie gier retro i nawiązaniem do gier elektronicznych sprzed lat, ale przede wszystkim ciekawą mechaniką przy użyciu kart i poziomów. Świetnie sprawdzi się na towarzyskich spotkaniach niezależnie od wieku graczy, a także jako element edukacji. 

Liczba graczy: 1-5
Wiek graczy: 8+
Czas rozgrywki: 20 minut
Wydawca: Muduko


Komentarze

Popularne posty