[#dlamalucha] Anne Crahay, Mój sen. Słowno-ruchowe ćwiczenia relaksacyjne z twoim dzieckiem [Zakamarki]

 [#dlamalucha] Anne Crahay, Mój sen [Zakamrki]

Znacie powiedzenie, że ktoś "śpi jak dziecko"? Wypowiadane jest zazwyczaj tonem sugerującym pełen spokoju głęboki sen, choć rzeczywistość wielu rodziców przeczy takiej konotacji. Niezależnie jednak od tego, czy maluch przesypia całe noce, czy też kilkukrotnie się wybudza, dla rodziców prawdziwym wyzwaniem jest moment zasypiania. Czasem im bardziej zmęczone dziecko, tym trudniej zagonić je do łóżka. A gdy już się to udaje, pozostaje jeszcze kwestia samego zasypiania. Jeśli trudności z usypianiem malucha to sytuacja dobrze wam znana, możecie spróbować technik relaksacyjnych opisanych przez Anne Crahay w książeczce Mój sen.

W krótkim wprowadzeniu rodzic może zapoznać się z założeniami książeczki i uzyskać podpowiedź, jak z nią pracować. Autorka bowiem inspiruje się stworzoną w latach 80. XX wieku metodą edukacyjną Brain Gym, która łączy procesy myślowe z ciałem i bazuje na przyjemności uczenia się w ruchu. Współpracuje także ze specjalistką tej metody.


[#dlamalucha] Anne Crahay, Mój sen [Zakamrki]

[#dlamalucha] Anne Crahay, Mój sen [Zakamrki]

W tej niewielkiej, ale wartościowej publikacji znajdziecie cztery ćwiczenia, których celem jest wspomaganie procesu wyciszania przed snem i usypiania.

Opis każdej relaksacji zawiera:
• część informacyjną dla rodzica, czyli wyjaśnienie celu i przebiegu relaksacji oraz opis ruchu, jaki ma wykonywać dziecko
• część praktyczną do pracy z dzieckiem, czyli tekst z ilustracjami do wspólnego czytania, oglądania i praktykowania.

[#dlamalucha] Anne Crahay, Mój sen [Zakamrki]

[#dlamalucha] Anne Crahay, Mój sen [Zakamrki]

Ćwiczenia są proste i w moim odczuciu przyjemne, dostosowane do pracy z maluchami w wieku żłobkowym i przedszkolnym. Przypuszczam, że nie zadziałają od razu, ale powtarzane systematycznie przyniosą długodystansowe efekty. Nauczą dziecko rozpoznawać oznaki zmęczenia, radzić sobie z wieczornym rozdrażnieniem, wyciszać i ułatwią zasypianie.

Prosty, kojący tekst i jasne instrukcje, a przy tym urocze, nieprzekombinowane ilustracje sprawiają, że książka spodobać się może rodzicom i dzieciom. Warto zwrócić na nią uwagę i wypróbować proponowane ćwiczenia. Być może właśnie to jest pozycja, której potrzebujecie.

Autor: Anne Crahay
Tytuł: Mój sen. Słowno-ruchowe ćwiczenia relaksacyjne z twoim dzieckiem 
Tłumacz: Katarzyna Skalska
Wydawca: wydawnictwo Zakamarki


Komentarze

Popularne posty