[#notogramy] Grzegorz Rejchtman, Ewa Kaptarczyk, TUKI [Egmont]
Zachwyca mnie, jak różnorodne są inspiracje do powstawania gier planszowych. Twórcy zaprzęgają niesamowite pomysły i idee do wybranej, starannie obmyślonej mechaniki, dając graczom coraz to nowe pozycje. U nas małe, kompaktowe planszówki świetnie sprawdzają się latem podczas podróży i wakacji. Te większe, trudniejsze do spakowania, królują w okresie jesienno-zimowym, kiedy długie, ciemne wieczory trzeba sobie jakoś wspólnie zagospodarować. I już wiem, że tej jesieni, jedną z kluczowych będzie gra stworzona przez Grzegorza Rejchtmana TUKI.
W języku Inuitów słowo „tukilik” oznacza obiekt o szczególnym znaczeniu, przedmiot niosący wiadomość. Najbardziej znany z tych obiektów to bez wątpienia inukshuk – ułożona przez człowieka kamienna wieża wskazująca drogę. Właśnie te wieże z kamieni okazały się inspiracją do powstania gry.
Gra inspirowana inuickimi wieżami z kamieni kojarzy się trochę z grą w Tetris, tyle że nie na ekranie komputera, a w trójwymiarze. Niezależnie jednak od skojarzeń, jest bardzo atrakcyjna dla graczy w różnym wieku. Można z równą przyjemnością grać w nią w pojedynkę, jak i w cztery osoby, w mieszanym towarzystwie czy grupie równolatków od 8. roku życia. Pojedyncza rozgrywka jest niedługa, a gra dynamiczna i atrakcyjna, do tego stopnia, że wcale nie chce się kończyć gry. Mnogość wariantów oznacza wiele możliwości, a przy tym ćwiczy refleks i wyobraźnię przestrzenną. Choć przykuła moje oko jakością wykonania, to zaskoczyła tym, ile zapewnia zabawy.
Urzekł mnie jeden z detali wykończenia, czyli zawarte w przegródkach pudełka podpowiedzi, które klocki gdzie przechować, co zdecydowanie ułatwia sprzątanie po zabawie. Wydaje się to błahostką, ale uwierzcie mi - przydaje się.
Mamy za sobą sporo rozegranych partyjek, grupowych i solowych, i jestem autentycznie zachwycona, jak prosta mechanika gry może zapewnić frajdę małym i dużym graczom. TUKI to gwarancja dobrej zabawy czy to w gronie rodzinnym, czy rówieśniczym, a nawet na bardzo dorosłych wieczorach planszówek.
Liczba graczy: 1-4
Wiek: 8+
Czas gry: 30-45 minut
Egzemplarz recenzencki.
Komentarze
Prześlij komentarz